Polski English Deutsch

22 października 2024r.

Obecnie naszą stronę przegląda 2 osoby!

ŻYCIE SZKOLNE W OBIEKTYWIE

STRONA ARCHIWALNA

SPRAWDŹ NASZĄ NOWĄ STRONĘ TUTAJ: [ZSKLESZCZEWO.PL]

Menu

         BLOG SZKOLNY !!!

Twój szczęśliwy numerek:

11

 

Biuletyn Informacji Publicznej

 

ESA-Edukacyjna Sieć Antysmogowa

Edukacyjna Sieć Antysmogowa

Temat roczny w naszym Przedszkolu brzmi NASZE EMOCJE I UCZUCIA

„Wesołe Skrzaty” oswajają emocje i uczucia

      Aktualny temat roczny brzmi „Nasze emocje i uczucia”. Myślą przewodnią jest oswajanie dzieci z emocjami i uczuciami, nabywanie umiejętności rozpoznawania ich i nazywania. Naszym celem jest budzenie wrażliwości emocjonalnej, kształtowanie pozytywnego obrazu samego siebie, kształtowanie umiejętności wyrażania własnych emocji w zabawie, pracach plastycznych i innych formach aktywności.
       Przedszkolne działania będą skupiały się na spotkaniach ze specjalistami, artystami: muzykami, tancerzami, plastykami, czyli tymi, którzy o emocjach wiedzą najwięcej, potrafią je rozpoznawać, wyrażać, otwarcie o nich mówić, radzić sobie z nimi w konstruktywny sposób. Realizacja założeń i celów będzie odbywać się, poprzez rozmaite formy plastyczne, muzyczne i teatralne. Dzięki nim przedszkolaki będą uczyły się wyrażać uczucia i emocje. Planujemy także, zorganizować „Dzień emocji”, który będzie swojego rodzaju uwieńczeniem naszej rocznej pracy.
     Zorganizujemy również wiele wycieczek, weźmiemy udział w koncertach i teatrach tematycznie związanych z oswajaniem świata emocji i otwartym mówieniem o nich. Mamy nadzieję na owocną pracę i niezapomniane wspomnienia.
     

Rok szkolny 2014/2015
„Nasze emocje i uczucia”


     Zadanie:
Wspomaganie rozwoju społeczno-emocjonalnego dzieci w różnorodnych sferach działalności, ze szczególnym uwzględnieniem dziecięcych form plastycznych.

     Cele:
    1.    Budowanie wrażliwości emocjonalnej i świadomości moralnej
    2.    Kształtowanie pozytywnego obrazu samego siebie
    3.    Poznanie własnych praw i obowiązków
    4.    Wdrażanie do zachowań akceptowanych społecznie
    5.    Rozwijanie zdolności plastycznych dzieci
    6.    Kształcenie umiejętności wyrażania własnych emocji w zabawie, pracach plastycznych i innych formach aktywności

   Działania:

    1.    Wykorzystanie różnorodnych form, metod i środków wspomagających rozwój społeczno-emocjonalny dzieci.
    2.    Tworzenie warunków sprzyjających spontanicznej i zorganizowanej aktywności artystycznej dzieci:
          o    aranżacja sal na potrzeby realizacji programu,
          o    stosowanie różnorodnych pomocy dydaktycznych, rekwizytów, dekoracji do zajęć, uroczystości i innych form pracy
    3.    Organizowanie działań zmierzających do poznania każdego wychowanka
          o    prowadzenie systematycznej obserwacji dzieci we współpracy z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną
     o    podejmowanie celowych działań pedagogiczno-psychologicznych zmierzających do eliminacji zachowań agresywnych, akceptacji innych
       o    prowadzenie sondażu wśród dzieci na temat ich samopoczucia, preferencji zabaw, kolegów (np. kalendarze nastrojów dzieci, wywiad z dzieckiem).
    4.    Udział dzieci w konkursach plastycznych, recytatorskich, przeglądach teatralnych i festiwalach.
    5.    Organizacja uroczystości przedszkolnych wzmacniających więzi emocjonalne z rodziną, nauczycielami.
    6.    Aranżowanie sytuacji wychowawczych wprowadzających dziecko w świat wartości społecznych
          o     Opracowywanie i stosowanie kontraktów dotyczących zasad współżycia w grupie.
          o     Dostarczanie wzorów właściwego zachowania się.
          o     Ukazywanie przykładów z literatury, filmu itp.
    7.    Zorganizowanie II Konkursu Plastycznego „MOJE EMOCJE I UCZUCIA”, dla dzieci z całej gminy Kleszczewo
    8.    Współpraca ze środowiskiem lokalnym.
    9.    Wernisaż III Konkursu Plastycznego
   10.    Uroczyste Zakończenie Roku Przedszkolnego „WYTAŃCZYĆ, WYŚPIEWAĆ EMOCJE”

        Monitorowanie:

Dotyczyć będzie rozwoju społeczno-emocjonalnego dzieci w różnorodnych sferach działalności, ze szczególnym uwzględnieniem działalności plastycznej.
Zastosujemy następujące narzędzia badawcze: arkusze ankiet, arkusze monitoringu podstawy programowej, karty kontroli dokumentacji, karty obserwacji, karty dokumentowania kształcenia ustawicznego, arkusze diagnostyczne testu na dojrzałość szkolną dzieci, hospitacja diagnozująca i doradczo-doskonaląca, oceniająca pracę nauczyciela, analiza dokumentów i danych oraz narzędzia zawarte w programach własnych nauczycielek służące do ich ewaluacji.

Ewaluacja programu będzie prowadzona na bieżąco w roku szk.2014/2015, a wyniki zostaną przedstawione na Radzie Pedagogicznej podsumowującej pracę w danym roku oraz na zebraniach z rodzicami w poszczególnych grupach w czerwcu 2015r. Ocena dokonana po jednym roku umożliwi korektę lub prognozowanie kierunku zmian.

         Oczekiwane efekty:

        Dzieci:
      1.    Znają własne prawa i obowiązki
      2.    Identyfikują i nazywają różnorodne uczucia i stany emocjonalne
      3.    Podejmują próby oceny postępowania innych oraz działań własnych
      4.    Potrafią odwoływać się do zasad współżycia w grupie, zwłaszcza w sytuacjach konfliktowych
      5.    Rozumieją konieczność przestrzegania zasad zgodnego współżycia w grupie
      6.    Chętnie podejmują wszelkie formy działalności artystycznej
      7.    Potrafią wyrażać stany emocjonalne i uczucia w działalności plastycznej
      8.    Posługują się różnorodnymi, zwłaszcza niekonwencjonalnymi materiałami jako środkiem wyrazu artystycznego


       >>POBIERZ<<