Jesienią 2014r. dzieci z klasy Ia przystąpiły do programu eTwinning, czyli społeczności szkół w Europie. eTwinning oferuje szkołom platformę, dzięki której zarówno uczniowie jak i nauczyciele mogą się komunikować, współpracować, realizować projekty i dzielić się swoimi wrażeniami oraz wiedzą.
Projekt do którego się przyłączyliśmy nosił tytuł „The landscape around our school” , jego celem było porównanie obszarów wiejskich w Europie. W projekcie wzięli udział uczniowie wraz z nauczycielami ze szkół w Wielkiej Brytanii (The Duchy School, Bradninch) , Francji (Ecole élémentaire publique, Saint Laurent Médoc), Grecji ( Platanos-Prasinada's Primary School), Turcji (Belalan Ortaokulu, Havza) oraz Polski (Szkoła Podstawowa w Kleszczewie).
Pierwszym etapem było wykonanie pocztówki reklamującej naszą gminę i jej wysłanie do szkół partnerskich. My również otrzymaliśmy kartki, dzięki którym przygotowaliśmy mapę szkół uczestniczących w projekcie.
Podczas projektu fotografowaliśmy krajobrazy wokół naszej szkoły, odwiedziliśmy gospodarstwo Państwa Miedziarków, którym bardzo dziękujemy za wspaniałą gościnę. Na lekcji języka angielskiego z panią Ewą Kujawą poznaliśmy nazwy jesiennych warzyw i owoców, nauczyliśmy się piosenki, którą nagraliśmy i przedstawiliśmy nowym kolegom.
Dzięki platformie eTwinning poznaliśmy kulturę, zwyczaje i tradycję zbiorów z różnych rejonów Europy. Dowiedzieliśmy się jak przeprowadzane jest winobranie we Francji oraz jak wygląda produkcja soków w Wielkiej Brytanii. Z dziećmi z Grecji udaliśmy się do młyna, gdzie mogliśmy przyjrzeć się etapom wytwarzania mąki. Poznaliśmy również krajobraz Turcji.
Efektem naszej współpracy jest poszerzenie słownictwa z języka angielskiego i wiedzy na temat państw uczestniczących w projekcie. Rozwinęliśmy swoje umiejętności i świadomość własnych i innych kultur . Poszerzyliśmy swoją wiedzę na temat upraw, tradycji zbiorów i typu gospodarstw na obszarach uczestniczących. Przede wszystkim nawiązaliśmy przyjacielskie relacje z dziećmi z Francji, Wielkiej Brytanii, Grecji i Turcji.